Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Egészséges életmód

Cikkek

Elérkezett a bogyós gyümölcsök szezonja!

2019.05.08

Ki ne szeretné a friss, zamatos epret, málnát, áfonyát, ribizlit, szedret, egrest. Azonban nem csupán ínycsiklandóan finomak, számos más érv is szól a napi fogyasztásuk mellett.

 

Laktofermentálás, avagy savanyítás ecet nélkül

2019.02.17

A fermentálás tulajdonképpen egyfajta enzimes erjedést jelent. Konyhatechnológiailag úgy határozhatjuk meg, mint szerves anyagok mikroorganizmusok segítségével, kontrollált körülmények között történő bontása/erjesztése. Aszerint, hogy az erjesztési folyamatban milyen mikroorganizmusok vesznek részt, különféle típusú fermentációkról beszélhetünk. Fermentálással jönnek létre például az alkoholok, az ecetek, a különböző savanyú tejtermékek, de a kenyér kelesztéséhez használt kovász is.

 
 

Milyen tejterméket válasszunk?

2019.02.04

A tej és tejtermékek számos értékes tápanyagban bővelkednek, melyre a szervezetünknek szüksége van, és ezeket jól hasznosuló, könnyen felszívódó formában tartalmazzák. A hazai táplálkozási ajánlásokban napi fél liter vagy ennek megfelelő tejterméket javasolt fogyasztani. De mi van akkor, ha tejcukor érzékenyek vagyunk?

 

Kenyeres kérdések- mindenképpen tiltólistás?

2019.02.04

A kenyér ősi táplálékunk, hazánkban a 16. századtól kezdve vált alapélelmiszerré. Mindennapi kenyerünkről szerencsére akkor sem kell teljesen lemondanunk, ha egészségtudatosan szeretnénk táplálkozni vagy éppen le kell adnunk néhány kilót.

 

Segítség, mivel főzzek? - Minden, amit a zsiradékokról tudni érdemes

2019.02.03

Kókuszzsír, mangalicazsír, olívaolaj? A választék egyre bővül, de tulajdonképpen melyik igazán egészséges? A bejegyzésben megtudhatjátok.

 

A vegetáriánus étrend fajtái, előnyei és hátrányai

2018.09.17

Mit esznek a vegánok, az ovo-lakto vegetáriánusok és a szemi-vegetáriánusok? Mire kell figyelnie annak, aki a húsmentes táplálkozást választja?

 

Lisztek és használatuk a különböző diétákban III.

2018.08.22

Aktuális egészségi állapotunktól is függ, milyen nyersanyagok illeszthetőek be az étrendünkbe. Nincs két egyforma étrendi ajánlás, így a különféle lisztek közül is egyére szabottan kell eldöntenünk, melyiket használjuk a főzéshez, sütéshez. Szerencsére széles a választék, így mindenki megtalálhatja a diétájának és ízlésvilágának megfelelő fajtát.

 

Lisztek és használatuk a különböző diétákban II. /Alternatív kenyérlisztek/

2018.08.21

Összetételük a gabonaféléktől eltérő, és nem tartalmazzák a gabonafélékre jellemző sikérképző fehérjét (glutént). Egyes diétákban ez előnyt jelent (Pl.: cöliákia), de ronthatja a liszt sütési tulajdonságait. Ezért ha nem gluténallergiás a páciens, akkor a nem gabona alapú liszteket– esetleg nagy sikértartalmú - lisztekkel keverve célszerű felhasználni a megszokott állag eléréséhez.

 

Lisztek és használatuk a különböző diétákban I.

2018.08.20

Melyek a diétádnak megfelelő lisztfajták? Milyen adagban és milyen ételekhez használd őket? Olvass tovább, ha érintett vagy a témában és segítek kiigazodni a lisztek sokaságában!

 

Édes ízek cukor nélkül

2018.08.07

Melyik édesítőt válasszam cukor helyett? Mit használhatnak a gyerekek és a kismamák? Mely édesítők nem javasoltak fogyni vágyók számára? Mire vigyázzunk ha édesítővel sütünk főzünk?

Többek között ezekre a kérdésekre ad választ az alábbi bejegyzés...

 

Antioxidánsok szerepe az egészségünk megőrzésében

2018.08.02

Az antioxidánsok szervezetünk létfontosságú alkotóelemei. Egy részük csak növényi táplálékkal kerülhet be a szervezetbe, mások az emberi szervezetben is képződnek. Hogyan támogathatjuk immunrendszerünket táplálkozásunkkal?

 

Biocsírák, az élő vitaminbombák

2018.07.17

A növényi csírák természetes antioxidánsok, rendkívül gazdagok ásványi anyagokban, vitaminokban, enzimekben, ezért egészségvédő hatásuk kiemelkedő.

 

Hidegen sajtolt olajok

2018.06.17

          Előnyük, hogy hidegen, vagyis hőkezelés nélkül nyerik ki az értékes olajat a magvakból, és mechanikai úton, nem vegyszerekkel tisztítják. Így pedig sokkal értékesebb, ásványi anyagokban, vitaminokban és nyomelemekben gazdag terméket kapunk mint a finomított olajok esetében.

               A  piacon számos termékkel találkozhatunk, melyeket nem csupán a konyhában, hanem az élet egyéb területein is felhasználhatjuk.

 

Divatdiéták

2018.01.07

 

Vegán étrend

2018.01.07

Vegán étrend: pro és kontra

 

Egészséges ételek: Csokoládé

2018.01.07

Belefér-e az egészséges étrendbe a csokoládé? A válasz IGEN! Számos jótékony hatása van és ha mértékkel fogyasztjuk, a vonalainknak sem fog ártani :)

 

Egészséges étrend: Mindent a GLIKÉMIÁS INDEXről

2018.01.04

Az ünnepek után mindannyian igyekszünk kicsit jobban odafigyelni az étkezésünkre - talán újévi fogadalom miatt, talán azért, mert úgy érezzük, hogy túl sokat nassoltunk a karácsonyi időszakban. Mai blogbejegyzésemben egy még mindig kevéssé ismert, de annál fontosabb témát járunk körbe páciensemmel: a glikémiás indexről (GI) beszélgettünk.

 

Egészséges étrend: Gluténmentes diéta

2018.01.03

Napjainkban egyre többen térnek át a gluténmentes táplálkozásra - egyesek intolerancia, vagy egyéb betegség miatt, míg mások teljesen más megfontolásból. De vajon tényleg ilyen káros szervezetünkre a glutén

 

Egészséges étrend: Mediterrán diéta

2018.01.03

A mediterrán diéta jótékony hatásai

 

Sporttáplálkozás

2018.01.03

Tippek sportolóknak

 

Egészséges ételek: Halak

2018.01.03

Tippek egészséges és finom ételekre :)